El mètode Lean Startup és un dels recursos mes utilitzats alhora de crear una nova empresa (Startup) per part dels emprenedors.
Es tracta d’un enfoc científic alhora de crear una empresa d’èxit, utilitzant principis molt pràctics i útils, posant l’enfoc en evitar errors d’aprenentatge i avaluar les senyals que ens dona el mercat.
El principi bàsic d’aquesta metodologia és la de crear, mesurar i aprendre. Convertir una idea en producte, veure com respon el teu client objectiu i aprendre sobre la seva resposta.
Un dels principis del Lean Startup és el anomenat MVP (Minimum Viable Product) o un prototip amb funcionalitats mínimes. És la manera de posar al mercat, el mes ràpidament possible, la teva idea de producte o servei, per poder copsar la reacció del teu segment de mercat.
Aquest MVP pot ser un prototip físic, en el cas de ser un producte, o un simple anunci o pàgina web, en el cas de ser un servei. Es tracta de fer un prova de producte o servei, d’una manera molt ràpida i econòmica, per tal de que el nostre client objectiu reaccioni davant la nostra idea i ens doni el seu feedback.
Es la manera que van iniciar empreses com Uber, abans de tenir la seva aplicació acabada, provaven el seu servei via un simple SMS.
Cada volta d’aquest cicle de crear, mesurar i aprendre es diu que és una iteració, i els canvis que es produeixen es parla que son pivots. Les iteracions no son infinites, sinó que han de finalitzar en el producte o servei final.