Focus & especialització

Un dels errors que apuntava en el meu article “els 10 errors dels emprenedors” és el de no tenir focus. Això s’explica pel fet que quan comencem un negoci, tendim a obrir el focus i pensar que podem vendre el nostre producte o servei a tothom.

També tendim a vendre de tot i per tothom, i en canvi és molt millor la especialització.

Si vols fer un retir de ioga a on aniries, a una agència a on venen tot tipus de viatges o a una agència especialitzada en aquests tipus de retirs com pot ser encuentraturetiro.com ?

Si pensem en els inicis de qualsevol negoci d’èxit, per exemple Amazon, no venia de tot com ho fa ara, sinó que tenia una especialització molt concreta: venda de llibres per internet.

El mateix passa en negocis mes propers com poden ser Tradeinn, dirigit per David Martin, el nostre Jeff Bezos gironí. L’ecommerce en material esportiu que tenim a Celrà, va començar sent una botiga online de venda de material de submarinisme anomenada Scubastore, i a mesura que va anar creixent, va anar incorporant nous segments de mercat amb productes tant diversos com: esquí, tennis, futbol, trekking, … i així fins a 14 botigues que te actualment.